hero
10 MAY, 2021

När behöver konferensutrustningen uppgraderas?

Mötesteknik utvecklas och förändras snabbt just nu, men det gör det samtidigt svårt för många att veta när man ska ta steget att uppgradera sina mötesrum

Några anledningar till att AV-utrustning och mötesrum kan behöva uppgraderas är:

  • Standarder förändras.
    En vanlig anledning till att företag väljer att modernisera är att man vill dra nytta av alla nya funktioner och möjligheter som ny teknik medför. En uppgradering kan göra ditt företag mer effektivt.

  • Omvärlden förändras.
    Såväl medarbetare som kunder ställer högre krav på ökad tillgänglighet och flexibilitet. Den senaste tiden har detta blivit mer påtagligt då online- och hybridmöten blivit allt vanligare. Man är nu mer beroende av fungerande och säker mötesteknik på ett sätt som man inte varit tidigare.

  • Företag expanderar.
    När företag växer så gör även behovet av mötesteknik det. Oavsett om det gäller fler mötesrum eller etablering av nya kontor så behöver man se över sin mötesteknik så att den hänger med i utvecklingen, och framför allt så att den är kompatibel.

  • Utrustning krånglar.
    Har utrustningen slutat fungera, trots att den inte nått sin beräknade livslängd? Det kan bero på många olika saker, men en anledning kan vara vår ständiga strävan att vilja köpa så billigt som möjligt. Prispress och konkurrens är i grunden något positivt och driver många gånger utveckling och innovation framåt, men det finns även en negativ sida. En del tillverkare känner sig ”tvungna” att tillverkar sina produkter med billigare (läs sämre) komponenter. Andra tillverkare ser lågprissegmentet som sin enda möjlighet att slå sig in på en marknad. Detta är inget unikt för AV-branschen, men eftersom många tycker att AV-teknik är krångligt och att det är svårt att se skillnader mellan olika produkter så blir priset det enda man kan jämföra. Det är inte en hållbar utveckling.

  • Utdaterad utrustning.
    Alla företag bör ha en strategi för sin AV- och konferensutrustning och göra en livscykelplanering för sina mötesrum. Genom att hålla koll på produkternas livscykel kan man skapa en plan och strategi för uppgraderingar som hjälper till att hålla mötesrum uppdaterade.

Vill du veta mer?

Kontakta oss gärna via våra olika kontor 

Fler nyheter

07 JANUARY, 2022

Nytt år nya möjligheter

2021 var ytterligare ett år med pandemi, vilket på olika sätt har påverkat oss som leverantör av tekniska lösningar för möten...

22 SEPTEMBER, 2021

Nu ansluter vi oss till GPA!

Informationsteknik är nu en del av den globala organisationen GPA

20 SEPTEMBER, 2021

Vi fortsätter att växa efter en stark utveckling under pandemin

Informationsteknik har efter sommaren stärkt upp med 7 nya medarbetar inom främst event men också inom installation.

Följ oss

Få de senaste nyheterna och inspiration för möten och mötesplatser.