hero
26 APRIL, 2023

Pressrelease: Informationsteknik förvärvar HELL Produktion i Göteborg

Väletablerade HELL Produktion blir en grundpelare i Göteborg. I april förvärvade Informationsteknik eventbolaget HELL Produktion. Förvärvet innebär att Informationsteknik numera har full kapacitet för eventproduktion i Stockholm, Malmö och Göteborg. Förvärvet är en del av Informationstekniks långsiktiga plan och fortsatta utveckling.

HELL Produktion är ett företag som är rätt i tiden med rätt utrustning och kompetent personal och blir nu vår grund för framtiden i Göteborg. Jag är otroligt stolt att jag får chansen att vara med på denna resa.
- Glenn Pettersson, Eventansvarig Informationsteknik Göteborg

HELL Produktion är ett etablerat eventbolag i Göteborg med över 15 års erfarenhet i branschen, från såväl Entertainment som Corporate event. Allt från festivaler till sportevenemang och företagsevent. Genom förvärvet breddas nu Informationstekniks utbud av tjänster i hela Sverige och medarbetarna blir fler. HELL Produktion besitter en hög teknisk kompetens vilket är något som Informationsteknik värdesätter högt.

Jag är fantastiskt glad att vi blir en del av Informationsteknik, det känns väldigt spännande att ta det här steget, som jag vet kommer göra oss till en ännu bättre samarbetspartner till alla våra kunder. Tillsammans med Informationsteknik, deras tekniska kunnande och resurser, är jag övertygad om att vi blir det självklara valet vad gäller tekniska lösningar för konserter, möten och event.
Hans Ekdahl, VD HELL Produktion

HELL Produktion grundades 2007, och har idag fem heltidsanställda på sitt kontor i Göteborg. Med sin expertis inom event och gedigna tekniska kunskap är de otroligt viktiga för Informationstekniks fortsatta tillväxt och utveckling.

Sedan vi etablerade oss i Göteborg har vi haft en plan att bygga en eventverksamhet, vi är glada över att den är på plats och att HELL blir en del av oss. - Patrik Camp, VD Informationsteknik

Informationsteknik finns representerade i hela landet med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå och Sandviken. Antalet anställda uppgår till 120 personer. Efter det senaste förvärvet förväntas omsättning uppgå till cirka 400 MSEK.

Vid frågor om förvärvet kontakta:
Patrik Camp, VD Informationsteknik Scandinavia AB
patrik.camp@informationsteknik.se , +4684 46 63 06